Distanční výuka aneb jak se všichni máme
Do online prostředí se s uzavřením škol přesunula nejen výuka, ale i činnost Žákovské rady. Zástupci jednotlivých tříd z 2 stupně se scházejí každou středu, a pokud bude zájem i z 1. stupně, budou zapojeni i jejich zástupci.
Jako první distanční počin si děti vymysleli dotazník, který byl určen všem žákům školy. Měl název „Distanční výuka aneb jak se všichni máme“ a stručně mapoval názory na celou situaci. O tom, jak tahle aktivita dopadla, referuje v následující zprávě členka rady Magda Votoupalová z 9. třídy:
Na náš dotazník odpovědělo 114 žáků ze všech možných tříd, což je krásné číslo. Z odpovědí plyne, že by většina žáků mnohem radši chodila do školy, ale vše zvládá. Mnohým chybí osobní kontakt se spolužáky a učiteli. Mají pocit, že se toho naučí méně než ve škole. Bohužel mnohým se online hodiny sekají nebo vypadávají a pak třeba vůbec neví, co se na hodině dělalo, a musí si to dodělávat. Naopak jsou rádi, že můžou být doma v teple a nemusí vstávat tak brzy. Případně že si mohou úkoly rozvrhnout během dne, jak chtějí. V posledních dvou otázkách se žáci rozdělují přibližně na poloviny. Jedna z nich si myslí, že to rodiče a učitelé zvládají dobře, druhá polovina, že i učitelé by raději byli ve škole a mají toho stejně jako rodiče moc.
Velmi si vážíme toho, že nám dotazník vyplnil i jeden vyučující a my měli možnost nahlédnout i z pohledu učitele, protože i pro ně je to velmi náročné, vyčerpávající a chybí jim kontakt se žáky.
Děkujeme všem, co vyplnili dotazník a my jsme tak mohli zjistit, jak na to pohlížíme nejen my v žákovské radě, ale i naši spolužáci.