Ročníkové práce 9. třída
Tento týden začal pro žáky 9. ročníku náročně. V pondělí 10. 6. na ně čekaly prezentace jejich ročníkových prací, které měly být vyvrcholením jejich několikaměsíčního snažení.
Už v prosinci dostali žáci seznam témat, která vypsali jednotliví vyučující, a kritéria, podle kterých mají vypracovat své ročníkové práce. V nabídce se objevila témata jako sluneční soustava, endemity, výrazné matematické osobnosti, jaderná energetika, ale také kanisterapie, Nový Zéland či angličtina. Prvním úkolem bylo vybrat si a oslovit příslušného vyučujícího, následně pak vypracovat vlastní práci, jejíž rozsah a forma byla stanovena předem. Termín odevzdání byl v polovině května, všichni mohli se svými učiteli konzultovat. Na toto navázali prezentace, kdy během cca 5 minut měli problematiku, jíž se zabývali, představit a seznámit s ní ostatní.
Někteří toto vše zvládli s přehledem, jiným činila samostatná práce obtíže. Bylo nutné ukázat, že umí pracovat s informacemi, kriticky je hodnotit a ověřovat, zvládají práci s informačními technologiemi, umí vystupovat před ostatními, vyjadřovat se jasně a srozumitelně prezentovat výsledky své práce. Zkrátka využít dovednosti a kompetence, které budou ve svém budoucím životě potřebovat.