Únor v ŠD
I v únoru jsme v družině tvořili a povídali si mnoho zajímavého.
1. oddělení
Na Hromnice o hodinu více, praví pranostika. My jsme si tento svátek připomněli četbou povídky z knihy o Kájovi Maříkovi Putování s hromničkou a také jsme si svíčku „hromničku“ vyrobili z včelího vosku. Pak už jsme si užívali masopustního veselí a vyrábění různých masek a maškar, popovídali jsme si o masopustních zvycích a tradičních maskách, vyrobili jsme postavu Laufra.
Také jsme se celý měsíc pečlivě vzdělávali v MTU, takže už víme, jak postavit most nebo věž, aby nespadly, a seznámili jsme se s historií Karlova mostu v Praze. A už se těšíme na jaro!
2. oddělení
V měsíci únoru jsme si s dětmi povídali o masopustu. V pracovních sešitech Hravá školní družina jsme poznávali postavy masopustních průvodů a další zvyky, které se k tomuto období váží. Dále každé úterý probíhá výukový program Malá technická univerzita, kde si děti vyzkoušely, co obnáší profese stavitele věží a mostů. Společně s dětmi jsme vytvořili koláž z barevného papíru, kde jsme si připomněli zásady zdravého životního stylu.
3. oddělení
Únorová činnost dětí 3. oddělení ŠD byla opravdu pestrá, od poznávání lidského těla k povídání o ledovém království Antarktidy a k pochopení přizpůsobování se člověka extrémním přírodním podmínkám. Nejvíce děti zaujala beseda s názornou pomůckou kostry člověka, která jim pak velmi pomohla při řešení úkolů a rébusů v pracovním sešitě. Téma Člověk bylo podpořeno i naučným programem Není bašta jako bašta od ekologického centra Lipka.
Děti vyrobily z papíru a vaty celou eskymáckou komunitu a povídaly si o jejím životě ve velmi chladných podmínkách naší planety.
Relaxační chvilky byly využity k četbě knihy Český rok, která dětem přiblížila lidové zvyky a tradice udržované v době Masopustu.
4. oddělení
Tento měsíc se 4. oddělení věnovalo tématu lidské tělo a zdravá i nezdravé výživa.
5. oddělení
V únoru jsme se ve školní družině zabývali zdravým stravováním a masopustem. S dětmi jsme si povídali o tom, jaké potraviny jsou zdravé a prospěšné a které naopak ne. Děti v rámci tohoto tématu poté nakreslily své nejoblíbenější hlavní jídlo. Také jsme se bavili o masopustu, co to vlastně je a děti si vyrobily krásné masky zvířátek. Pomalu se loučíme se zimou a připravujeme se na první jarní dny.